Ciemność w MOCAK

W sobotę, 22 lutego, o godzinie 11.15 13.30 zapraszamy dzieci do szóstego roku życia wraz z opiekunami na aktywne czytanie książki pod tytułem Jestem Ciemnością autorstwa Joanny Miś-Skrzypczak (Fundacja Musszelka). Pozycja znalazła się w tym roku na pokonkursowej liście bis książek polecanych przez polską sekcję IBBY (International Board on Books for Young People).

Ciemność przedstawia się w słowach piosenki, którą słyszy mała dziewczynka. Ciemność opowiada o tym, że nie trzeba się jej bać – od zawsze była obecna, bezpieczna, a nawet pożyteczna. Podczas lektury wybranej książki dowiemy się jaka jest ciemność, gdzie ją można spotkać, a także jak możemy ją odczuwać. Oswoimy to, co może wydawać się straszne.

Podczas Aktywnego czytania wspólną lekturę uzupełniają zabawy angażujące zmysły początkujących czytelników. Proces czytania jest przeplatany krótkimi działaniami plastycznymi, ruchowymi i sensorycznymi, które pomagają uczestnikom zanurzyć się w opowieści. Dzięki zajęciom mają oni okazję nie tylko zapoznać się z pięknie ilustrowanymi historiami, ale także dostrzec w książce możliwość przeżycia przygody.

Warsztaty poprowadzą:

Monika Chaberka – absolwentka polonistyki-komparatystyki na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentka intermediów na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Współpracuje z MOCAK-iem jako edukatorka.

Anna Kubik – edukatorka, multiinstrumentalistka, wokalistka. Absolwentka szkoły muzycznej w klasie skrzypiec. Od kilku lat prowadzi warsztaty muzyczne dla dzieci. Współzałożycielka krakowskiego festiwalu muzycznego REST FEST. Jako Anna Rzeka koncertuje z solowym materiałem muzycznym, w którym wykorzystuje gitarę, pianino i looper do wokalu. Można ją znaleźć na Instagramie, YouTubie i TikToku jako @anna.rzeka. Od 2022 roku współpracuje z MOCAK-iem jako edukatorka.

Anna Pyzik – bibliotekarka, edukatorka i animatorka kultury, instruktorka Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. Zawodowo związana z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, gdzie odpowiada między innymi za ofertę edukacyjną skierowaną do dzieci. Autorka cyklu warsztatów Aktywne czytanie realizowanego w MOCAK-u od 2016 roku. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół edukacji nieformalnej i alternatywnej, w tym edukacji leśnej.