Jest to projekt adresowany do uczniów klas I-III, uczestniczących w zajęciach świetlicowych w Szkole Podstawowej nr 1 im. Ks. Piotra Skargi w Milanówku. Podstawowym źródłem inspiracji do pracy z dziećmi jest dla nas klasyczna pozycja literatury dziecięcej „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett, z nawiązaniem do początków historii Milanówka i tworzenia idei miasta ogrodu, a zwłaszcza postaci Bronisławy Lasockiej i jej córki Marii. Podczas zajęć wspólnie odkrywamy, że źródła kultury, zarówno europejskiej, jak i lokalnej, milanowskiej, są nierozerwalnie związane z ideą ogrodu jako miejsca dobrego, szczęśliwego życia, w którym celebrujemy rytm przyrody i doświadczamy głębokiego uzdrowienia w kontakcie z Ziemią, roślinami i zwierzętami.
Zajęcia w szkole, oparte przede wszystkim na metodzie storytellingu (sztuce opowiadania historii), splatamy z zajęciami praktycznymi na terenie Miejskiego Ogrodu Społecznego, gdzie dzieci – na swoim własnym, spiralnym poletku – sadzą, pielęgnują rośliny i już wkrótce będą utrzymywać kompostownik w duchu uprawy permakulturowej. Podczas zajęć dzieci uczą się wchodzenia w głęboki kontakt z przyrodą – przez uważne słuchanie i obserwację mieszkańców ogrodu, tworzenie land artów, z wykorzystaniem naturalnych elementów ogrodowej przestrzeni, wspólne śpiewanie i wiosenne tańce.